Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Wednesday, 23 March 2011

Chocolate Chunk

Alkisah
Kejadian berlaku di malam hari Isnin
Shepasang shuami isteri sedang menonton TV
Tiba-tiba si isteri bertanya kepada suami
Yang lapar tak?
Nak makan pape?

Suami dengan senyum kepit menjawab
Laparrr
Si isteri menjawap
Dah tau lapar pesal diam-diam
Shaya tak mau menyusahkan awak jwb si suami

Dikala itu jam sudah menunjukkan pukul 11 malam
Maka si isteri dengan penuh patuh
Menuju kedapur menyelongkar
Bekalan hidup di dalam gerobok

Maka terjumpa lah 
Makanan ajaib ini
Bekalan dibeli di Jaya Groceries Subang Empire

Kenapa si isteri ckp ni adalah makanan ajaib
Shebab cara nak buat sangat mudah

Bahan dia adalah
1. Sekotak tepung Chocolate chunk 
2. 1/4 cawan minyak ( si isteri tuka kpd butter yg dicairkan)
Shebab tukar si isteri akan sakit perut mkn cake yg buh minyak masak
3. 3 sudu makan air
diulang 3 sudu sahaja yer
4. 1 biji telur ayam

Semua bahan td si isteri adun sampai sebati
lebih kurang dlm 5 min
Hasilnya adunan penuh kasih sayang itu rupa dia mcm ni
Hasil setelah dibubuh dlm loyang
Shelepas itu si isteri buh adunan tu dlm oven selama lebih kurang 25 minit
Oven kena pre heat dl yer

Dan hasilnya adalah seperti ini
Baru kuar dari oven. Nampak kesan mata pisau tu..
Hasil yang telah dipotong kecil 

Amatlah mudah membuat chocolate chunk ini
Dlm ms 30 min dah dpt hasil yang boleh dingap dengan penuh kegembiraan

8 comments:

Azueriena Norash said...

walllaaa...memalam makan coklat yg nie masuk dlm kategori aper nie...brownies ker....

atty's said...

rajin wa buat cake di malam hari ..
tp memang mudah dan cepat.

KSWSK said...

@ Azue
bl dah siap rupanya cam brownies..

KSWSK said...

@Atty's
Dah ado yg kelaparan kak so kena la buat benda tuk makan

Daddy Ziyyad said...

Huhu..akhirnya..jam 11.30 malam..dapat makan kek...:P

cikbedahlaser said...

hmm bagus nih.. kena beli sok2 gini.. seswai utk org yg suke lapar tetgh malam.. tp isteri die dh tido.. hahahahah

KSWSK said...

@Daddy Ziyyad
kena tunggu dlm 10min jgk..kasi sejuk br leh kuarkan dr loyang..hehehe

KSWSK said...

@CBL
alaa...dia bleh bt sendiri..senang jer...