Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Wednesday, 21 September 2011

Ini La Dia

Smalam Shaya tanya
Siapa tau apakah benda ini?
Smalam gambo kecik
Arini Shaya besokan


Jawapan dia adalah
KACANG TANDUK @ HORN BEAN

Hasil R&D Google yang Shaya Lakukan
Alkisahnya Kacang Tanduk ni berasal dr Negara Cina.
Dah ia merupakan sejenis tumbuhan air mcm kiambang
Kacang tu kira mcm ubi dia la
Berhasiat tuk mengubat penyakit sendi mcm gout.
Caranya dengan minum air rebusannya
(Sejauh mana kebenarnya Shaya pun xtau la kan)

Ni plak dr pengalaman sendiri
Shaya mula kenal kacang ni
Ms sek rendah dl
Ada jiran br blk dr Thailand
Bwk kacang ni
Dia kasi time tu dah siap rebus
Nyaman je makan
Sebab dia lemak2 ranggup
Tapi time nak kuarkan isi dia
Agak jenuh la sket

Memang susah gak nak jumpa kacang ni
So far Shaya jumpa pun kat Econsave
Tempat lain jarang la
Lau ada pun kat Pasar Rabu

Kacang ni dia ada bau yg kurang enak sket
Mcm busuk
Time rebus kacang ni
Memang la kena menahan hidung
Rebus kena lama jugak coz kang kacang tu tak empuk
Bl nak agak2 empuk
Cuci kacang tu bersih2
Kasi hilang bau dia tu
Tapi bl dah makan
Memang nikmat la
Buat yang selalu 'angin'
Jangan la mkn banyak yer

10 comments:

NM02 said...

mcm takut plak nak makan

atty's said...

owh kacang tanduk rupanya ..

ZanaNordin said...

1st time tengok rupa bentuk kacang tanduk nie...tak pernah jumpa ler wawa....
scary gark tengok....

Nana said...

lor kacang rupanye ek hehe ingt siput

Cho Zila said...

memang tak tauler wa.... tak pernah tengok apatah lagi makannyer...

KSWSK said...

@MN02
sbb dia bertanduk eh..so takut

KSWSK said...

@atty's
ye kak

KSWSK said...

@Zana
zana pun takut jgk erk..

KSWSK said...

@Nana
mcm siput erk

KSWSK said...

@Cho Zila
mmg pyh nak jumpa pun kak