Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Thursday, 10 November 2011

PSC

Shaya bukan fanatik politik
Tapi Shaya bersemangat patriotik
So far sejak dr Shaya layak mengundi
Shaya tunaikan hak Shaya
Siapa yg Shaya undi tu
Ikut suka hati Shaya la kan
hahahahhahaha

Pagi td dlm berita ada cakap
Sila la beri pandangan untuk penambahbaikkan sistem pilihanraya sekarang
So mana yang berkesempatan
Sila la berbuat demikian

Buat yang udah cukup umur
Tapi belum mendaftar sila la buat demikian
Rugi la kita tak gunakan hak kita


Sekarang ni kecoh sudah
Ura-Ura pasal bakal calon di kawasan Shaya
Mereka adalah dari golongan yang Shaya kenal agak rapat

Mcm pilihanraya terdahulu
Calon A adalah guru agama Shaya
Dan calon B adalah Teacher Shaya
2-2 calon pernah jadi jiran Shaya
Seorang duduk bertentang dgn umah Shaya
Sorang lg selang 3 buah rumah

Shaya kenal kedua-dua calon tu
Sejak hari pertama mereka mengajar
2-2 fresh graduate terus mengajar kat sek Shaya
Makanya pd tahun itu
Shaya memilih calon berdasarkan keperibadiannya
Bukan berdasarkan partinya
Kerana Shaya tak sanggup utk melihat
Ada lagi yang mengaku
Memegang jawapan Timbalan Menteri Besar Selangor

3 comments:

~diAhOntHeblOg~ said...

gud2!!!

Cho Zila said...

dah lama baca blog wa dah tau siapa yang wa pilih... undi ditangan anda...

Daddy Ziyyad said...

apa apa pun, saya dah muak & jelik dgn tahap politik sampah di malaysia sekarang ni.