Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Tuesday, 4 March 2014

4129

4129 ni adalah kod tuk buah Apple
Apple Fuji

Stat je masuk setahun
Khaleef dah tak mau makan bubur
Dah jemu agaknya
Semenjak tu makanan asasi dia setiap hari
Dah bertukar kepada Apple merah
Setengah biji Apple setiap hari
 
Mula-mula dulu Shaya main beli je la Apple tu
Tak tgk kod dia pun
Bila terkena yang masam
Mmg Khaleef xmau mkn
Terkena yg manis tapi keras
Khaleef makan tapi tak banyak sgt
Sbb dia mcm terkial-kial nak kunyah
Dapat yang manis dan raggup
Setengah biji bleh abes sekali makan

Bila dibelek dan diperatikan
Apple yang manis dan ranggup tu
Kod dia 4129
Dia ada yg dr USA
Ada yg dr Africa
Kalau yg dr USA tu kena pilih yang betul-betul merah
Baru dia ranggup
Tapi kalau yg dari Africa
Yang separa merah pun ok

Nak carik Apple ni plak
Jenuh jugak
Selalu Shaya bl kat MBG
Sbb kat kedai-kedai lain
Sgt jarang dpt jumpa

No comments: