Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Thursday, 22 May 2014

Sayangkan Tekak

Citer yang telah jadi pekasam
Dan hasilnya juga dah selamat menjadi 'baja'

Hasil shopping Incik Kay di Sandakan
Macam-macam ada
Dan semuanya murah-murah belaka
Udang saiz paling kecik
Udang yang lebih besar dari tapak tangan
Ikan kerapu
Udang dan Kerapu

Lobster
Nasib baik la ada Mrs and Mr Chef
Yang bleh tolong masak lauk-lauk spesel dgn seafood tu semua
Esp yang lobster tu
Takan nak masak kari plak

Antara menu yang terhasil
Siap menu seafood
Ketam tu mak Shaya masak berlado
Udang tu goreng ngan butter
Lobster tu bakar dgn cheese
Pastu sos telur masin

Yang masak lobster tu adik Shaya
Dl dia pernah keje kat hotel
Shaya pun xtau camne dia masak
Shaya cuma tau makan saja

Ni le rupanya lobster yg baru siap dibakar dengan cheese
Selain tu ada lagi menu lain
Tp tak sempat nak di ambik gambo
Sbb dah abes dingap

Mcm ikan siakap tu msk 3 rasa
Udang tu ada jugak yang dibuat masak lomak