Friday, 25 April 2014

4

Pada hari Jumaat yang Baraqah
Nak share ngan semua
We are gonna be
BEREMPAT
Dalam jangkamasa lagi 6 bulan
Kalau ada rezeki
Sama bulan dgn Khaleef

1st trimester yang sgt berbeza 
Tak ada selera yang teramat
Sampai ada ritu
Makan je muntah
Selama 2 hari berturut
Badan sampai lemah longlai
Menyerah diri kat clinic
Drip sampai 3 botol

Adik Khaleef sgt active dlm perut Mummy



Tuesday, 8 April 2014

Mahal

Alkisah kena catuan Air
Area Denai Alam
Bermula dari hari 4hb ritu
Dah kena catuan air

Makanya sehari sebelum takde air tu
Kena la g beli tong air
Buat nak menyimpan stok air
Paling dirisaukan bila
Time xde air ni la
Kejenya nak memerut jer
Kot xde air
Jenuh plak nak kena guna kaedah beristinjak

Rata-rata duk mengadu
Harga tong air
Mahal
Regenya naik mendadak
Itu normal la kan
Bila byk demand
Supply plak kureng
Rege pun mencanak-canak
Kita sebagai pembeli la
Kena pandai nak carik kedai yg rege dia berpatutan
Kot tak jumpa rege yg murah
Kena pejam mata je la 
Hulur duit
Demi nak simpan air
Tong tu pun bleh pakai lama
Berbaloi gak kan

Dalam pada tu
Ada juga yg tak "mampu" nak beli tong air
Dek sebab regenya yg "mahal"
Padahal
Lau nak compare la kan
Handbeg yg "branded"
Mampu plak nak boli 2,3, 4
Duk makan yang yg rege dia sama ngan rege tong air 
Tu pun mampu gak
Duk bertuka enpon dr 1 jenama ke jenama lain
Pun mampu gak

Moral : sendiri fikir la..sbb dah jd mak pak budak pun