Tuesday, 8 November 2011

Ciku

Buat yang tak kenal buah apakah ini
Ini adalah buah ciku
Skang bukan senang nak jumpa buah ni
Haritu pegi econsave
Duk memborong buah ciku ni
Puas hati dpt makan
Banyak manis woooo

Dl kecik2 kat umah nenek ada pokok ciku

Bila tiba musim dia berbuah
Pakat2 ngan nenek duk putik semua buah yang tua
Basuh kulit dia bersih2
Pastu nenek akan peram buah ciku dlm tempayan kecik
Tutup dengan guni padi
Tiap hari duk ulang tgk bape yang dah msk
So tiap hari la jugak duk mkn buah ciku
Smpai la ciku tu abes

5 comments:

aReLaN said...

tak cam la plak buah ciku dari luar.hahaha..

Daddy Ziyyad said...

dah bertahun tahun tak makan ciku..sampai lupa dah rasa dia macam mana....hahaha

far_east said...

aisehhh first tyme tgk ciku warna tue...selalu bukan kaler dia nak coklat2 skiet kerrr ?

~diAhOntHeblOg~ said...

oo.len sikit ciku die..

Cute MuM said...

sedapnya..
dah lama tak makan ciku..
dulu masa belajar kat sekolah ada pokok ciku..
bolehlah amik dan makan sepuas hati..