Thursday, 17 November 2011

Saman PBT


Siapa yang belum pernah kena saman dgn PBT
Mesti korang jenis yg amat mematuhi peraturan

Ni senarai saman Shaya
Sebahagian saman yang belum selesai
Kenapa Shaya ada byk saman dgn DBKL ni
Bkn sbb Shaya xmo byr parking tu
Cuma ni atas sbb tertentu
Company Shaya menghadkan jumlah bayaran yg kami kena byr
Tu yg duk la berderet kesalahan Tiket Bayaran Tamat Tempoh
Nasib baik tu company yg akan bayo
Selamat duit Shaya

Now polisi dah tukar
Kami disuruh byr full amount
If kena saman sendiri tanggung
Sbb refer pd attachment yg Shaya buh kat atas tu
Akta Pengangkutan Jalan 1987, Pindaan 2010
Kita blh di blacklist kan oleh JPJ
Dan tak boleh nak renew roadtax
Katanya stat 1st Jan 2012 
Akta ni nak digunapakai sepenuhnya

Kengkawan dah bayo saman PBT kengkawan?
Sape nak chk saman kat DBKL leh tgk kat SINI

2 comments:

lieyalatif said...

erm same kes le kat putrajaya ni kak....bukan saman polis yg byk tapi saman dari polis sini....rate2 pasal parking merata laa waakakakaakak

Cho Zila said...

akak sentiasa bayo.... takut...