Thursday, 9 January 2014

Asrama

Memula skali nak ucap tahniah pada anak buah Shaya
Muhammad Willdan Bin Muhammad Subky
Sebab dapat masuk Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh
Study smart yer
Walau pun sekolah tu bukan 1st choice abg
(Mesti abg suka sbb acik awa buat entry ni tuk abg)

Ummi kasi amanat sambil jait lencana kat baju abg
Harap sangat Willdan dpt suaikan diri
Jangan jadi mcm Shaya
Duduk asrama mcm tak duduk

Masa form 5 kunun la kan
Nak senang study for SPM
Maka cakap kat Mak
Nak duk asrama

Memula duk asrama syok jugak la
Coz kawan-kawan ramai
Masuk bulan ke 2
Rasa mcm pelik
Sbb Shaya rasa sunyi tak dengar bebelan mak
Homesick uollls
Hahahahaha

Bila dapat outing
Shaya balik umah
Dan tak balik semula ke asrama
Sok paginya Shaya terus datang sekolah

Lama-lama makin rasa xseronok
Pastu my BFF yg xduk asrama tu ada motor
Kadang2 time prep petang
Dia akan dtg amik Shaya g ronda-ronda pekan n balik rumah
Bulan puasa lg best
Tiap2 hari dia datang amik Shaya 
Sepanjang bulan puasa
Menu berbuka puasa Shaya semua menu yang ditapau dari umah

Ramai gak la bebudak asrama yg sok sek psl Shaya
Sbb Shaya xpernah kantoi
Even waktu roll call pun

Shaya selamba je cakap kat dorang
Shaya buat hal semua sendirian berhad
So if kantoi Shaya tanggung sendirian  berhad juga
Shaya xde ajak sesiapa tuk follow
Klau dorang tak puas hati
Sila la tiru tapi jangan libatkan Shaya
(Ha...samseng kampung pisang tak Shaya...hahahaha)

Shaya pernah sekolah agama dari form 1 til form 3.
Agak-agak bleh carik tak Shaya yg mana satu

2 comments:

lieyalatif said...

bagus...berani dok asrama....mule2 mmg payah nak sesuaikan diri kan...lame2 dah biase punye....

Cho Zila said...

oo bagan datohpun daer sekolah sains .. tau der kat sek sains teluk intanjer.. tahniah.. tahniah..