Friday, 23 May 2014

Terasa

Kalau pegnen yang dulu
Tekak ni asyik la duk "terasa" nak makan macam-macam
Tuk yang kali ni
Tak berapa pulak "terasa"nya
Lagi-lagi bila makannya je
Kang sure muntah balik
Or kalau makan pun
sikit ya amat

Mcm haritu
Duk teringin nak makan lontong
Mak Shaya beriya la msk
Shaya mkn nasi impit tu 4 ketoi jer
Mak masak punya la banyak
Yang untungnya orang lain la

Menjak masuk bln kedua 
Tekak ada terasa mau makan buah rambutan
Tapi belum musim mana nak jumpa
Redha je la dengan buah rambutan dlm tin

Malam kelmarin
Pegi Jaya Grocer Bukit Jelutong
Membeli makanan tuk si rambut perang
Sekali ada jual rambutan
Sepeket tu dlm stgh kilo RM 4++
Shaya amik 2 peket
Anak tekak sudah rasa manisnya rambutan
Walau pun belum makan

Beralih ke tempat sayur-sayur
Nampak pulak terung pipit
Huhh..berjaman tok kadok tak makan
Dah terbayang terung pipit tu ditumis dgn cili padi pastu buh telur
Makan ngan nasi panas
Umang aiiii
Syurga dunia

Nafsu punya pasal
Shaya amik gak 2 peket
Sbb fikir nanti
Kang lau amik sepeket tak cukup plak
Mak yong ni nak mkn

Buat yang xtau rupa terung pipit tu camne
Ni gambar yg digoogle
Sbb time mkn semalam syok sgt
Lupa mau amik gambo
Google
Incik Kay Shaya fobia dengan terung dia
Sbb dia kata 1st time dia try makan
Pastu muntah-muntah
So kurang la jumlah "saingan' tuk makan sayur tumis terung pipit tu
Maka jumlah portion Shaya makin bertambah banyak
hehehehehe


No comments: