Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Monday, 9 August 2010

Kampung Shaya


Shemalam
Shesi balik kampung telah dilakukan dengan jayanya
Shesi makan2 sebelum Ramadhan menjelang pun
telah selamat masuk kedalam perut
Shaya dapat mkn Kerabu Keladi Air yg sedap itu
Awak dapat mkn Ikan kembung segar yg digoreng garing
Dengan Sambal kicap
Lauk lain yg mak mashak
Kita tak sentuh pun
Pajeri Terung elok je takde siapa makan

Suasana kat kampung masa padi tgh nak masak

4 comments:

♥Azie♥ said...

tenang jer...rindu masakan mak kat kg

☆ lieya latif ☆ said...

cantiknye kampung akak...sejuk mate memandang...saujana jek mate memandang....mmg cantik...wat photoshot kat ni mmg cun ni kak heheeheheh

Ruziawati Bukhari said...

kampung awak mmg best! kalau kampung shaya mcm ni.. tiap2 minggu shaya balik kampung tau!! padi menguning.. wah!!

selamat berpuasa awak!!

tq rajin singgah ke blog shaya..

take care awak!!

SyidaGorjes said...

teringat sawah kat kampung, walaupun sawah org lain....hehehee