Penafian

Shaya menulis perkara yang berkaitan dengan diri shaya serta orang-orang disekitar shaya samada secara langsung atau sebaliknya. Shaya juga akan meluahkan apa yang shaya rasa. Sebarang persamaan adalah kebetulan. Andai terasa hati atau tak bersetuju shaya pohon maaf. Penggunaan bahasa juga mengikut kesukaan shaya.Harap Maklum.Sekian

Monday, 24 October 2011

Master Chef Malaysia


Dah stat pun episod pertama dia hari sabtu lepas
Shaya secara personal
Agak kecewa dgn 1st episod
Tahap keterujaan Nak Tengok
Dengan feeling time tgk
Tak selari
Dah la para juri ckp mcm guna skrip buku sastera
Riak wajah pun adakala xsekata dgn percakapan
Rasa mcm masakan yang hambar yer
Boleh makan tapi kurengggg 'kick' la
Maybe sbb dorang bkn celebriti chef kot
(kot yer..sbb shaya xkenal pun dorang tu semua..)
Yang pandai membebel n tarik perhatian

Dlm pd duk melayan jugak la 
Para juri ckp guna ayat buku sastera
Mood Shaya mcm tersentap kejap
Bl cara juri tunjuk bahan masakan iaitu bawang
Dengan biarkan bawang2 terlambak n tergolek2 atas lantai
Apa motip???
Mcm tak hormat kat bawang yg jd bahan makanan kita

Pastu plak time nak amik bawang tu
Semua duk rebut2
(Bukti jelas kita mmg suka berebut2 amik brg)
Sampaikan ada yg duk pijak2 je bawang2 yg kat atas lantai tu

Shaya jd lagi mcm apa kes ni
Ingat pas rebut2 tu 
Terus je kena potong bwg
Mean masa berjalan stat dr dorang rebut2 bawang
Upanya nan ado
So buat apa la td nak kena rebut2 bawang bagai tu

Dlm byk2 masterchef punya siri
Shaya paling suka Junior Masterchef Australia
Kagum gila tgk budak2 kecik tu msk
Bukan msk yg simple2 plak tu

18 comments:

Nana said...

ntahnye tau xpe
nak rebut2 bawang siap amek satu guni srang ntah hape2 siap pijak2 lg masa berebut2 tu

Daddy Ziyyad said...

entahla..saya pun rasa malas nak layan Masterchef Malaysia ni

eB ezrin said...

la np kena brebut?

azelyusoff said...

episod 2, peserta laki menangis bila ada peserta mengundur diri. Ingat AF ke ni nak nangis2.

rasanya tak berapa sesuai la Masterchef kat Malaysia sebab kita dah terbiasa dengan Masterchef US dan Australia. Lagi bagus buat rancangan masak2 lain la..

atty's said...

kyatt tak kesempatan nak tgk..
junior masterchef chnnl brp , time nya bila wa..

nurbeena said...

belum tengok lg.
tak sempat nk tgk tv..huhuhu

ZanaNordin said...

tak berkesempatan nak tengok lagi
so...x leh nak comment

yup..zana pun suka tengok junior masterchef...pergh..itu bebudak masak kalah org dewasa ok

tiefazatie said...

astro xde nie..so xlyn la..hee

SoLy SoLicious said...

comel..rebut bawang..heee

KSWSK said...

@Nana
kan...mcm apa je

KSWSK said...

@Daddy Ziyyad
mcm xbape nak menarik kan...X factor elek

KSWSK said...

@eB
ntah la..tu yg xfhn pesal nak kena rebut

KSWSK said...

@Azelyusoff
master AF..hahahahha

KSWSK said...

@atty's
latest season lum kuar kat tv msia kak..yg ada ulangan dia..

KSWSK said...

@nurbeena
kang ada ms tgk la kak

KSWSK said...

@Zana Nordin
tu la kan..dorang mcm hebat sgt

KSWSK said...

@tiefazatie
fa tgk kat youtube la dik

KSWSK said...

@Soly Solicious
lau bebudak mmg comel..ni org tua..tak sanggup akk nak tgk