Wednesday, 13 April 2011

Belaan

Asyik citer psl kisah wedding je kang bosan plak kan
Now kita selingkan ngan kisah lain plak

Ni dia belaan shaya
Import mari dari bendang Parit 1 Barat Sg Besar
Tapi dah bermastautin kat umah dlm balang plastik
Kat umah mak untuk terlebih dahulu

Orang kata belaan ni digalakkan untuk dibela
Sebab dia so call boleh kasi amaran awal pada tuan rumah
Seandainya ada anasir-anasir halus yang ingin datang bertandang
Kerana belaan ni tak pernah tido

Sejauh mana kebenarannya
Wallahualam la kan
Sebab kalau kita terlalu percaya sangat pun kang jadi syirik plak
Tapi Shaya niat semata-mata just nak bela dia jer

Belaan shaya ni ada 3 ekor jer
1 jantan 2 betina
Jantan nama Coco, dan 2 betina nama Coci dan Cocu
Mari la berkenalan dgn Coco, Coci dan Cocu
Hai semua...


6 comments:

SyidaGorjes said...

keruh di muara......huhuhuhu

zahira said...

umah kitorang takde belaan...sebab dua-dua pon tak suka binatang, hehehe...

ATZ HOMESTAY said...

belaan yg nie ok lagi.....jangan belaan yg bertanduk & yg bertaring...hahahaha....

umah aku ader sekor...tp belaan nie cepat mengeruhkan air ler kann...

KSWSK said...

@Syida
Dah mmg habitat dia tggl kat air keruh

KSWSK said...

@zahira
bela puyu tu sbb senang nak bela..lau susah mmg xrajin pun nak membelanya

KSWSK said...

@ATZ Homestay
a'ah mmg pun...air kena tuka tiap2 minggu